A Redbull marketing stratégiája

A Redbull marketing stratégiája

Ha valaki a Redbullt említi, nem csak egy ital vagy a jól ismert szlogen, hanem számos nagyszabású program, művészek, sportolók, egy életérzés jut az eszünkbe. Természetesen ahhoz, hogy a cég ezt elérje és – talán pont ezáltal – piacvezetőként az erősen telített energiaital-piac többi szereplőjét magabiztos fölénnyel utasítsa maga mögé, tudatos marketingstratégiával támadnak. Arról, hogy ez pontosan hogy néz ki, Takács Ákos, a Redbull magyarországi marketingvezetője mesélt nekünk.

A Redbull marketingstratégiájának sikeréről már az előadás kezdete előtt megbizonyosodhatott minden jelenlévő, hiszen percek alatt beteltek a 450 fős előadó helyei és minden szabad további felületet megtöltöttek az érdeklődők, fittyet hányva arra, hogy a másfél órás előadást állva kell végighallgatniuk. Valószínűleg a részvételt egyikük se bánta meg, hiszen a kezdetektől kompenzálta a zsúfoltságot a felkészült prezenter és a számos meglepetés előadás is – a Redbull marketingese nem csak elmondta, hanem meg is mutatta nekünk marketingfogásait. 

A szemtelenül fiatal előadó egyetemista korában kezdett el a cégnél dolgozni student brand manager-ként, majd rövid idő alatt a csúcsra küzdötte fel magát, az oda vezető utat megosztotta hallgatósággal is. Legfontosabb elemként azt emelte ki, hogy nem a közvetlen marketingre, vagyis reklámokra költi el a cég a büdzséjét, hanem a cég imidzsét alakító rendezvények és szponzorációk által próbálják elérni, hogy folyamatosan halljon a célpiac róluk, ezzel pedig a közvetett marketing legnagyobb erejét használják ki: a word of mouth vagyis szájról-szájra terjedő hírnévre helyezik a hangsúlyt.

Takács Ákos sokat beszélt arról, hogy rendezvényeik, szponzorációik során az extrémitást, a különlegességet keresik, amely speciális impulzust adhat a vásárlóknak, valamint elsődleges szabályaik közé tartozik, hogy értéket is közvetítsenek és a képviselőik higgyenek ebben az értékteremtő folyamatban. A speciális impulzusok érdekében nem maradhatott el néhány mutatvány, így az előadást színesítette egy steet style triálos, Jamrik András bemutatkozása, aki nem csak a saját, de az előadó életét is kockáztatta, majd Kiss Ádám és A Punnany Massif Wolfie-ja személyesen mesélte el, miért is király a redbull-csapat tagjának lenni. Természetesen a hideg Redbull és a fiúk nagy örömére a csinos Redbull-lányok – mi több, angyalok – is színesítették a programot. Azt hiszem meglepetések nélkül is egy nagyon érdekes előadásról távoztunk volna, így azonban minden néző felejthetetlen élményt kapott.

redb

rb

A fotókat Süveg Áron készítette. Köszönjük!